2014 TEOG Puan ve Tercihlerle İlgili Sorularınızı Cevaplandırma Sayfası-2

TEOG ile ilgili sitemiz hert türlü sorunuz için açık olacak. Genel sorularınızı Bu sayfamıza hangi ili tercih etmek istiyorsanız o ildeki liselerle ilgili sorularınızı şu bağlantıya yazınız.

İLLERE GÖRE TEOG SORULARINIZI YAZINIZ


SORULAR İÇİN ŞU BİLGİLERİ YAZIN:

1. YORUM KUTUSUNA ÖNCE ADINIZI VE SOYADINIZI YAZINIZ.

2. SORUNUZU AÇIK VE ANLAŞILIR BİR ŞEKİLDE YAZIN

3. GMAİL HESABINIZ VARSA YORUMLAMA BİÇİMİ YAZAN YERDE GOOOGLE HESABINI SEÇEREK, GMAİL HESABINIZ YOKSA ANONİMİ SEÇEREK YAYINLA KISMINI TIKLAYINIZ.

4. SORULARINIZ MAİL ADRESİMİZDE ONAYLANDIKTAN SONRA EN KISA SÜREDE CEVAPLANDIRLACAKTIR

Yorumlar

  1. 484 ile ankara ataturk anadolu lisesi olur mu ?
    Asil Puanlar..........................................................................
    2012: 487,013.......................................................................
    2013: 474,529.......................................................................
    Yedek Puanlar......................................................................
    2012: 485,658.......................................................................
    2013: 474,130.......................................................................
    Kont Bilgileri.........................................................................
    2013: 374..............................................................................
    2012: 330..............................................................................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bu yıl yedek yerleştirme olmayacağını belirteyim. Puanlar çok yakın görünüyor.Yerleşme şansının olduğunu düşünüyorum. Ama yine de kritik görünüyor

      Sil
    2. İstanbulda oturuyorum hocam , geçen sene 2013 puanı 365 olan bir anadolu lisesine bu sene 398 ile yerşebilirmiyim yerleşme ihtimalim kaç ve bus ene puanalr artıcakmı azalıcakmı bu sorularımı cevaplarmısınız ?

      Sil
    3. TEOG bu yıl ilk defa uygulandığı için puanların artıp artmayacağı ile ilgili kafalar karışık. Ama belirli bir artış bekleniyor. Kesin değil ama yerleşebileceğini düşünüyorum

      Sil
  2. hocam ben hüseyin 477 puan ile geçen sene 450 2012 de 473 de kapatan diyarbakır vali aydın arslan fen lisesine girebilrmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerleşme şansın var. Kaybedersen de bir kaç puanla kaybedrsin

      Sil
  3. hocam ben musa puanım hesaplayınca 406 çıkıyo sizce bu puanla anadolu lisesinemi sağlık meslek lisesinemi gitmeliyim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi ilde olduğunu bilmiyorum ama çok iyi bir anadolu lisesine yerleşmeyebilirsin. Ancak eğer sağlıkla ilgili bir bölüm istiyorsan tercih edebilirsin

      Sil
  4. merhaba hocam ben muhammed.477 puan ile geçen sene 453 puan ile kapatan.adıyaman fen lisesine girebilimriyim.şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puanın fena sayılmaz. Yerleşme şansın var

      Sil
  5. merhaba hocam ben hakan 476 puan ile geçen sene 465 ile alan malatya fen lisesine girme şansım nedir .yüzde kaç girebilirmim

    YanıtlaSil
  6. okulun verecegı puanı nasıl hesaplarım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6.7. ve 8. sınıf ortalamalarını alacaksın. Bu ortalamalrın yerleştirmeye etkisi %30 olacak

      Sil
  7. merhaba hocam ben yusuf puanım 432. 2012'de 402 ile, 2013'de 360 ile alan balçova nevvar salih işgören anadolu lisesine girebilirmiyim

    YanıtlaSil
  8. ben hilall.488 puan aldım. geçen sene 450 puanla almış erzincan fen lisesine yerleşebilir miyim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HİLAL;
      Büyük olaslıkla yerleşeceğini düşünüyorum.

      Sil
  9. Hocam ben seçil sizce geçen seneye göre lise puanlarında artış mı olacak yoksa düşüş mü olacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEÇİL:
      Şu anda genel beklenti yükselme olacağıdır. Ancak TEOG ilk defa uygulandığı için ne kadar yükselme veya düşüş olacağını bilmek zor. Bu yüzden tavsiyemiz tercihlerde geniş bir puan aralığında tercih yapılmasıdır

      Sil
  10. İyi akşamlar..Ben Ahmet Çağrı..
    Benim puanım 469,0398
    Türkiye Geneli yüzdelik dilimim : 2,75
    İl geneli yüzdelik dilimim: 3,44
    Bolu Fen Lisesinin Yüzdelik dilimi ise: 2,44
    Ben bu değerlerle bu liseye gidebilir miyim ?
    Bilgilendirirseniz memnun olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET ÇAĞRI;
      Kesin yerleşirsin diyemem. Ancak genel yüzdelik dilimle arasında çok az frk var. Bu yüzden yerleşme ihtimalin var

      Sil
    2. Merhaba Hocam..Ben Ahmet Çağrı yine..
      Bolu Fen Lisesinin 2012 deki puanı 478
      2013 deki puanı 449..
      Yukarıda diğer bilgileri de vermiştim zaten..Biz tercih yaparken Türkiye genelindeki yüzdelik dilime mi bakacağız yoksa il genelindeki yüzdelik dilime mi?..Bu durumda fen lisesini tercih edebilir miyim?
      İlgimi çeken bütün bölümler matematik fen puanıyla alıyor üniversite sınavında..Çıkmazsa hangi okula gitmeliyim? Sosyal bilimler lisessini de tavsiye eder misiniz? Bana istediğim bölümleri başka hangi okullar kazandırır? TEŞEKKÜRLER...

      Sil
    3. AHMET ÇAĞRI;
      Fen liselerini türkiyedeki herkes tercih etme hakkına sahip olduğu için genel yüzdelik dilime bakmak daha mantıklı olur,
      Yüzdelik dilime bakmak daha mantıklı. Yukarıda da söylediğim gibi yerleşme ihtimalin yüksek. Sosyal bilimler liselerinde türkçe-matematik alanı da var

      Sil
  11. Ben Asya puanım 383 çıktı hocam yüzdelik dilimim ise 19,55 tercihlerimi hangi aralıklarda yapmalıyım yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASYA;
      Yüzde 10 dan başla en yoğun 15-25 arasını yaz.

      Sil
  12. Merhaba hocam ben Aybora.Yüzdelik dilimi 0,68 olan Ankara Atatürk Anadolu Lisesine ,0,65 yüzdelik dilimimle girebilir miyim ya da girememe ihtimalim nedir sizce ? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYBORA;
      Öncelikle kesin gelir diyemeyiz. Ancak yerleşme ihtimalin çok yüksek. Tercih yaparken de sırf bu tercihe bel bağlama. Başla alternatiflerin de olsun.

      Sil
  13. Hocam merhaba ben Ozan öncelikle yardımlarınız için çok teşekkür ederim. puanım 494.3415 yüzdelik dilimim 0,12 İzmir Fen Lisesinin de açıklanan yüzdelik dilimi 0,12 acaba sizce burayı kazanma şansım nasıl. Önceki yıllarda İzmir Fen Lisesi için açıklanan yüzdelik dilimleri acaba aşağımı çekti yuksa yukarımı çıktı ben araştırdım ama birşey bulamadım. Lütfen yardımcı olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OZAN;
      İzmir fen lisesi genel olarak çok değişmiyor. Yüzdelik dilimin çok iyi. Çok büyük olaslıkla yerleşirsin

      Sil
  14. hocam merhaba ben şevki. genel yüzdelik dilimim 8.45 il yüzdelik dilimim ise 10.59 istediğim okulun açıklanan dilimi 10.12 daha önce 8.80 ile almış. yerleşme olasılığım nedir. şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEVKİ;
      Yüzdelik dilimin daha iyi. Bu yüzden yerleşme şansın var

      Sil
  15. hocam ben ömercan yüzdelik dilimim 0,39 puanım 489,9532 kabataş olabilir mi? Olmazsa kadıköy anadolu veya hüseyin avni sözen olurmu? Tşk.ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖMERCAN;
      Kabataş 0,14 ile almış. Yerleşmeme ihtimalin var.Kadoköy 0,42, hüseyin avni sözen 0,54. Bu iki lise de sıralamdan daha yüksek. Özellikle hüseyin avninin ihtimali daha yüksek

      Sil
  16. Hocam ben Yusuf tunç türkiye geneli yüzdelik dilimim 9.32 il geneli yüzdelik dilimim de 2.85 VAN da hangi liseye gidebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YUSUF;
      Birkaç öneride bulunabilirim. Erciş Fen Lisesi, Mesut Özata Anadolu Lisesi, Niyazi Türkmenoğlu Anadolu Lisesi vvb. bir çok liseye yerleşirsin

      Sil
  17. hocam merhaba ben tuğba . benim teog puanım 446 yüzdelik dilimim %6.22 istediğim okul geçen sene 390 puanla almış sizce girebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TUĞBA;
      İstdiğin okulun yüzdelik dilimi önemli

      Sil
  18. merhaba önce ben alper puanım 479 genel yüzdeliik .1.45 il yüzdeli 0.65 geçen sene 463 puanla kapatan yüzdelik dilimi asillerde 1.33 yedeklerde 1.65 ile alan gaziantep vehbi dinçerler fen lisesine girebilimriyim.saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALPER;
      Yüzdelik dilimin oldukça iyi. Çok büyük olaslıkla yerleşirsin. Yine de tavsiyem sadece bu tercihe bağlı kalma

      Sil
  19. Hocam merhaba bnm adım derya benim puanım 371 il yüzdem 22,66 istanbulda sağlık meslek lisesi gelir mi veya da anadolu lisesi lütfen yardım edın çok ihtiyacım var saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DERYA;
      Sağlık meslek liselerinin yüzdelik dilimleri yayınlanmadığı için puana bakmak zorundsyız. İstanbulda geçen yıl sağlık liseleri 320 puana kadar düşmüş. Yerleşme ihtimalin yüksek. Ayrıca bir çok anadolu lisesine de yerleşirsin

      Sil
  20. merhaba hocam ben zehra türkiye yüzdelik dilimim 2.02 il yüzdelik dilimim 1.79 geçen sene 1.97 olan Adana Anadolu Lisesi ne girebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEHRA;
      Sıralamalr çok yakın. Yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  21. merhaba hocam ben talha yüzdelik dilimim 1.47 geçen sene asil:1.08 yedek 1.40 olan malatya fen lisesine girebliyi?

    YanıtlaSil
  22. Hocam ben nisa ceas anadolu lisesi yuzdelik dilimi 3.72 benim il 3.73 genel 4.26 ve piri reis genel 4.71 sizce hangisine girebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NİSA;
      Her ikisine de yerleşme ihtimalin yüksek ama piri reis kesin gibi.

      Sil
  23. Merhaba oncelikle ben sinem teog puanim 424 yuzdelik dilimi de 10 istedigim lisenin puani 408 yuzdelik dilimi 8 girebilir miyim sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİNEM,
      Yüzdelik dilimler yakın yerleşme ihtimalin var

      Sil
  24. burhan hocam ben cem; yep puanım 485 yüzdeliğim 0.83 yüzdeliği 0.69 olan bursa fen lisesine girme şansım nedir ?? bir de devlet fen mi özel fen mi ???şimdiden teşekkürler ,saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEM;
      Bursa fen lisesine yerleşme ihtimalin çok yüksek. Devlet fen liseleri de çok kaliteli. Bence evlet fen yazabilirsin

      Sil
  25. merhaba ben fatma benim teog puanım 435 yüzdelik dilimim 7,85.Yüzdelik dilimimin yanlış hesaplanmış olma olasılığı var mı?Çünkü çevremde 450 puanla yüzde 4 lük dilime girenler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FATMA;
      Her yüzdelilik dilim yaklaşık 120 bin kişi ediyor. 450 ve üstünde az kişi ancak 435-450 arasında çok yığılma olabilir

      Sil
  26. merhaba hocam ben alper puanım 479 genel yüzdeliğim:1.45 geçen sene 1.65 ile alan kahramanmaraş fen lisesine girebilmyim*?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALPER;
      Yüzdelik dilimin daha iyi. Büyük olaslıkla yerleşirsin

      Sil
  27. Merhaba Hocam Ben Oğuzhan hocam benim yüzdelik dilimim 6.31 istediğim lise 6.20 kont:170 sizce ben bu liseye gidebiliriyim hani bu yıl yüzdelik dilimler yükselcek azalacak falan diyolar kafam çok karıştı acaba bu liseye gidebilirmiyim diye birine sorsam zor diyor başkasına sorsam imkiansız başka birilerine sorsam gidersin diyolar ben şimdi nabcam hocam siz nediyorsunuz cevabınız benim için çok önemli geceleri gönül rahatlığıyla uyuyayım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OĞUZHAN;
      Sevgili kardeşim söylenenlere çok bakma. Zaten söylenenlerden çok fazla kişinin canı yandığı için bu site yoluyla yardım etmeye çalışıyorum.
      Garanti yerleşmek istiyorsan tercih aralığını geniş tuatacaksın. Yüzdelik dilimin 6,31 olduğuna göre yüzde 3 den başlarsın 12 ye kadar yazarsın.En çok da 5-8 rasını yazarsın. Böylece açıkta kalmazsın. Türkiye genelinde yaklaşık 12 bin kişi var aranızda. Bu sayı düşük bir sayı Yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  28. İlayda GÜNEŞ11 Temmuz 2014 13:43

    Sevgili hocam, YEP'im 456,55. Türkiye geneli yüzde 4,38, il geneli 6,89 dilimindeyim, ankara Ümitköy Anadolu Lisesi geçen sene yüzde 4 Dilim ve 435 puan ile almış, sizce benim şansım varmı? Notum ile ilgili yorumunuz nedir? İlayda GÜNEŞ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLAYDA;
      Yüzdelik dilimin çok yakın. Yerleşme ihtimalin yüksek. Hangi not?

      Sil
  29. Sayın Hocam.. Ben çocuğum için bir soru sormak istiyorum... Çocuğumun YEP'i 458 İl Yüzdesi 3,37 Türkiye Yüzdesi 4,38 tercih etmek istediğimiz fen lisesinin ilan edilen yüzdeliği 2,75 ancak bu Türkiye Genelimi İl genelimi bilmiyorum. geçen yıl kontenjan açığından 9. sınıfa 444 puanla öğrenci alınmış sizce yerleşme şansımız nedir. tahminlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum. Ergün FİDAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ERGÜN;
      Öncelikle türkiye yüzdesine bakmak daha mantıklı. Tercih yaparken puan yerine yüzdelik dilime bakılması gerektiğini söylüyoruz. Çünkü yüzdelik dilim aynı zamnda sıralama anlamına da geliyor. Oğlunuzun yerleşme ihtimali var. Ama ihtimal yükek değil. Bu yüzden tercih yaparken yüzde 7-8 e kadarki yerlei yazmak yerleşmeyi garabtiye almamıza neden olur

      Sil
  30. Ben Sevda ülke geneli yüzdelik dilimim 18,5 . yüzdelik dilimi 13.08 olan bir liseye yerleşme imkanım varmı hocam ?

    YanıtlaSil
  31. Hocam merhaba ben Aysun / Ankara
    Benim kızımın yep puanı 466,4064 ve yüzdelik dilimi %3,12 ,Tercihlerimizi yaparken hangi yüzdelik dilimler arasında yapmalıyız? Mesela 0,99 luk bir okulda şansımız olabilir mi?
    Ayrıca asıl istediğimiz okulun tercih listesinde aşağılarda olması bizim için dezavantaj olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYSUN:
      0-99 için şansınız çok düşük. Ama yine de yazabilirsiniz. Tavsiyemiz yüzdelik dilimin hem altında hem de ütündeki yerleri yazın ki hem avantajları kaçırmayın hem de açıkta kalmayın. Mesela şöyle yapabilirsiniz;
      3 tercihinizi yüzde 2 yee kadar, 8 tercihinizi 2-4 arasını, 5 yercihinizi de 4-10 arasını yazabilirsiniz.

      Sil
  32. hocam tekrar ben sevda yüzdelik dilimimin 18,5 olduğunu söylemiştim bu veriye göre 16,39 ve 18,62 yüzdelik dilimleri olan bu okullardan herhangi birine yerleşebilirmiyim ? Hangisine yerleşme imkanım daha yüksek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVDA:
      İkisine de yerleşme ihtimalin var. Ama yüzdelik diliminden daha düşük bir yere yerleşme olaslığın daha yüksek

      Sil
  33. merhaba ben senem ünver kızımın hangi liseye girdiğini çok merak ediyorum fakat yüzdelik dilimini nasıl hesaplıycağımı bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SENEM;
      Yerleştime sonuç belgesinde yüzdelik dilimler var. Genel yüzdelik dilime bakın

      Sil
  34. merhaba hocam ben ibrahim.bi yazınızda bu sene yüzdelik dilimler düşecek demişsiniz.yani .mesela yüzdeliği 1.50 olan bi lise 2 ye mi yoksa 1 mi değişecek düşecek derken hangi anlamda.örnek vererek açıklarmısınız.şimdiden saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İBRAHİM:
      Öncelikle bütün liselerin düşecek diye bir kural yok. Sayı değeri düşşük olan daha büyük olur. Düşüşten kasıt 1,5 tan 1 e şeklindedir

      Sil
  35. hocam adım zeynep sınavda 478 puan aldım yüzdelik dilim:1.55 il yüzdelik dilimi:2.48 . osmaniye fen lisesini istiyorum gelir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNEP;
      Çok büyük olasılıkla yerleşirsin

      Sil
  36. Selçuk
    Sayın hocam Türkiye yüzdelik dilimim 0,16 Konya Meran Fen Lisesi olur mu? Eğer yerleşirsem paralı yatılı olarak kalamama gibi bir durumum olur mu? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELÇUK:
      Rahatlıkla yerleşirsin. Pansiyonlu okul olduğuna göre yerleşen her aday da pansiyon kazanmış olur. Pansiyonda kalamama gibi bir sey olmaz

      Sil
  37. merhaba hocam ben ismail yanlış anlamazsanız size bir şey soracağım mesleğiniz nedir?hocam bir de kendi ilimizde tercih yaparken il yüzdelik dilimine göre mi yapacağız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İSMAİL;
      Mesleğim öğretmenlik. Öğretmen olmayanın bu sitemden anlaması beklenmez. Diyelim ki sen Ankaradasın ve Antalyayı tercih etmek istedin. Böyle bir hakkın da var. Bu durumda hangi yüzdelik dilimini kullanman gerekir? Ankaraya göre hesaplanan il yüzdelik dilimi antalya için kullanamasın. Bu furumda mecburen genel yüzdelik dilimi kullanman gerekir.
      Lise tercihi yapacak adaylara önerimiz daha garantili tercih yapmak istiyorlarsa hangi yüzdelik dilim daha düşükse ona göre yapabilirler. Umarım ikna olmuşsundur

      Sil
  38. merhaba hocam ben aylin tercih yaparken velilerimiz bizimle beraber okula gelecek mi? biz tek başımıza gidemez miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYLİN:
      Elektronik ortamda onaylanan “ Tercih Başvuru Bilgileri Formu ”nun çıktısı alınarak okul müdürlüğü yetkilisi ve veli tarafından imzalandıktan sonra aslı okulda saklanacak ve bir nüshası imza karşılığı veliye verilecektir
      Kısaca tercihin onaylanması için velinin de okula gitmesi gerekir

      Sil
  39. hocam ben mustafa genel yüzdeliğim 1.46 yüzdeliik dilimi 2.30 olan adıyaman fen lisesine gireblimyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUSTAFA;
      Yüzdelik dlimin daha iyi olduğuna göre yerleşme ihtimalin de yüksek

      Sil
  40. Sayın hocam.. ben Ergün, hocam.. daha önce bir soru sormuştum, bir konuda daha fikrinizi almak isterim. kızımın puanı 458 Türkiye %4,28 İl%3,37 ilimizdeki fen lisesi %2,75 kontenjanı 90 bu okula yerleşme şansını nasıl görürsünüz. Anadolu Öğretmenleri Anadolu lisesi yaptılar. ildeki ikinci iyi okulda bu okuldu. Şimdi biz kararsız kaldık. Türkiye genelinde yüzdeliğimizin tuttuğu fen liseleri var. fen liselerinin tercihlerdeki önemi nedir... bir tıp okumak için şart mı dır... bu yıl okulların yüzdelikleri ne anlamda değişiklik gösterir. Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ERGÜN;
      Lise tercihi yaparken üniversite kazandırma başarısına bakmak en önemli şart. Baktığımızda tıp gibi en fala talebin olduğu bölümlere daha çok fen liseleri kazandırıyor. Bu yüzden fen lisesi okumak genel olarak en büyük tercih nedeni. Bazı anadolu liseleri ve öğretmen liseleri de üniversiteye kazandırmada oldukça başarılılar. Dönüşen öğretmen lisesini de tercih etmenizi öneririm. Önce fen liseleri sonra dönüşen anadolu öğretmen lisesi ve varsa iyi anadolu liselerini tercih etminizi öneririm.
      Daha önce de dediğim gibi oğlunuzun 2,75 olan fen lisesine yerleşme ihtimali var. Ama riskli.
      İnşaallah açıklayıcı olmuştur

      Sil
  41. Hocam İsmim Ümit;Kızım 408 puan %13 türkiye geneli ve %2,34 il geneli bir sonuç aldı. Bulunduğumuz ilde toplam 10.000-12.000 8.sınıf öğrencisi olduğunu MEB bilgilerinden gördüm yanlış değilse. Bu durumda il yüzdeliğini özellikle nasıl yorumlamak lazım keza 1 fen lisesi var şuan 7,16 yüzdelik dilimine sahip ancak geçen yıl ek kontenjandan %15 dilimine kadar da öğrenci almış. Şansımız olabilir mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÜMİT
      Özellikle fen liselerine il dışında da tercih yapılıyor. Bu yüzden genel yüzdelik dilimi kullanıyorlar. Ama büyük çoğunluğu kendi ilinizde tercih edeceği için kızınızın il yüzdelik dilimi çok iyi olduğundan yerleşme şansı yüksek. Şöyle yorumlamak gerekir ilinizin ortalaması türkiye ortalamasının çok altında. Yoksa bu kadar büyük bir fark olmazdı. EĞER İL DIŞINDA TERCİH EDEN AZ OLURSA YERLEŞME İHTİMALİNİZ YÜKSEK OLUR

      Sil
  42. Benim yüzdelik dilimim 18,29
    İstedigim okulun yüzdelik dilimi 20,15 bu okulu kazanabilirmiyim ?
    Bu okulu kazanabilirmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAVUZ;
      Yüzdelik dilimin daha iyi bu yüzden yerleşme şansın da yüksek

      Sil
    2. Hocam ben tercihlerimi hangi yüzdeler arasında yapmalıyım ?

      Sil
    3. YAVUZ,
      Şu linkteki yazıyı okumanı tavsiye ederim

      Sil
    4. http://teoges.blogspot.com.tr/2014/07/teog-ideal-tercih-aralg-nasl-olmaldr.html

      Sil
  43. Hocam ben deniz yüzdelik dilimim 28,6 bu puanla istanbulda anadolu liselerine yerleşebilirmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DENİZ;
      ESENLER / Atışalanı Anadolu lisesi
      KÜÇÜKÇEKMECE / Orhan Cemal Fersoy Anadolu Lisesi
      SİLİVRİ / Selimpaşa Atatürk Anadolu Lisesi
      BEYKOZ / Beykoz Anadolu Lisesi
      AVCILAR / Avcılar Anadolu Lisesi
      SULTANGAZİ / Şair Abay Konanbay Anadolu Lisesi
      BAŞAKŞEHİR / Başakşehir Anadolu Lisesi
      PENDİK / Kurtköy Anadolu Lisesi
      SARIYER / İstinye Anadolu Lisesi
      BEYKOZ / Fevzi Çakmak Anadolu Lisesi
      KARTAL / Hacı Hatice Bayraktar Anadolu Lisesi
      PENDİK / Tarık Buğra Anadolu Lisesi
      ŞİŞLİ / Ayazağa Anadolu Lisesi
      BÜYÜKÇEKMECE / Tepecik Hüsnü M. Özyeğin Anadolu Lisesi
      SULTANBEYLİ / Sultanbeyli Anadolu Lisesi
      KÜÇÜKÇEKMECE / Kadriye Moroğlu Anadolu Lisesi
      ESENYURT / Esenyurt Anadolu Lisesi
      SİLİVRİ / Silivri Anadolu lisesi
      ARNAVUTKÖY / Arnavutköy Anadolu Lisesi

      Sil
  44. merhaba hocam ben hasan genel yüzdeliik dilimim:1.49 il yüzdelik dilimim .0.67 diyarbakırda yaşıyorum diyarbakıra cumhuriet fen lisesine girebilimyim.lisenin genel yüzdelik dilimi 1.45 il ise geçen sene 1 olane bu liseye girmiş ben girebilimyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HASAN;
      Yüzdelik dilimler çok yakın. Bu yüzden yerleşme şansın var

      Sil
  45. merhaba hocam ben cennet liselerin il yüzdelik dilimlerini nereden öğrenebiliriz?hocam bir de ben osmaniye de oturuyorum osmaniye fen lisesini yazacağım acaba il yüzdelik dilimine göre mi tercih yapmalıyım?şimdiden teşekkür ederim sayın hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CENNET.
      AŞAĞIDAKİ LİNKTE ÖĞRENEBİLİRSİN
      https://e-okul.meb.gov.tr/SinavIslemleri/BasvuruIslemleri/OKSTERCIH/SNV08002.ASPX

      Sil
    2. hocam ikinci sorumu da yanıtlarsanız sevinirim hocam bir de istediğim lisenin yüzdelik dilimi%1,33 benimki %1,55 il ise %2,48 acaba gelir mi gelme olasılığı yüzde kaçtır?hocam cevabınız için teşekkür ederim

      Sil
    3. CENNET;
      Yüzdelik dilimler yakın görünüyor. İhtimal var ama yüzdelik diliminden daha düşük yerleri de yaz.

      Sil
  46. hocam ben berat yüzdelik dilimim 2.96 geçen sene 2.53 ile alan diyarbakır vali aydın fen liseisne girebilimyiim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BERAT;
      0,4 gibi fark kapanabilir. Ama kesin değil

      Sil
  47. hocam ben hüseyin puanım 486 yüzdem 0,72 istanbul ve bursa fen liselerinden birine gitmek istiyorum olma ihtimali nasıldır sizce ?? şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HÜSYİN:
      Bursadaki bütün fen liselerine yerlşeme şansın var. İstanbulda ise
      SİLİVRİ / Prof Dr. Fuat Sezgin Fen Lisesi
      ŞİLE / Dr.Vasıf Topçu Fen Lisesi
      BEYLİKDÜZÜ / Yaşar Acar Fen Lisesi

      Sil
  48. merhabalar. ben Yaren .puanım 485 genel yüzdeliik .0.83 il yüzdeli 0.81.geçen sene 478 puanla kapatan yüzdelik dilimi asillerde 0.48 olan Kadikoy Anadolu Lisesine lisesine girebilimriyim.sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAREN;
      Hiç ihtimal yok diyemem ama çok düşük.

      Sil
  49. Hocam geçen seneye göre bu sene sınava daha fazla ögreci girdi.Yni açıklanan yüzdelik dilimlerde geçen senenin ögrencileri.Benim istedigim okula yerleşmem biraz zor olmuyor mu?

    Yüzdelik dilimim 18,29
    İstedigim okulun yüzdelik dilimi 21,47

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAVUZ:
      Tercih yapacak sayıaının artması risik. Ama bu yıl tüm liseler sınavla alıyor zaten. Zaten tavsiyemiz yüzdelik diliminizin en az 10 puan üstünü yazın. Yerleşme şansının olduğunu düşünüyorum

      Sil
  50. Merhaba hocam ben Hilal. Puanım 438 ve yüzdelik dilimim 7.44
    İstediğim lisenin yüzdeliği 4.38 ama kont. yüksek girme ihtimalim hiç mi yok ?
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  51. hocam ben merve benim yüzdelik dilimim 18,5 ben kendi kafama göre bir liste yaptım hocam sizce hangisine yerleşebilirim ?
    1-Gaziosmanpaşa Anadolu lisesi -7,33-
    2-Hüseyin Bürge Anadolu lisesi -8.11-
    3-Mevlana Anadolu Lisesi-10,83-
    4-Sağmacılar Anadolu Lisesi -11,62-
    5-Behçet Canbaz Anadolu Lisesi -13,08-
    6-Plevne Anadolu Lisesi -16,39-
    7-Vefa Poyraz Anadolu Lisesi -18,62-
    8-Oğuz Canpolat Anadolu Lisesi -18,87-
    9-Cumhuriyet Anadolu Lisesi -20,26-
    10-Şair Abay Konanbay Anadolu Lisesi -27,75-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERVE;
      Öncelikle tercihini de doldurmanı tavsiye ederim. Özellikle yüzdelik dilimindeb daha düşük birkaç yer daha yaz. 7-10 arası gelme ihtimali yüksek

      Sil
  52. Sayın hocam ben mert yaşar. 488puan aldım ve yüzdelik dilimim yüzde 0,5.Kadıköy anadolu yada kabataş ı yazmak istiyorum Siz ne dersiniz.İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      Yazmanı tavsiye ederim. Ama sadece onlara güvenme

      Sil
  53. Hocam ben Hakan. Özel okulları yazmayı düşünüyorum kısa bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKAN:
      Özel okullar sadece kontenjanlarının yüzde 5 i kadar buslu alıyor. Bunun için şimdiki gibi tercih işlemi yapabilirsin. Gerisi için her özel okul için ön kayıt yapılması gerekir.
      I.Ön kayıt, 4-5 Ağustos 2014 tarihlerinde yapılacaktır. Okullar, özel okullar yerleştirme puanına göre I.ön kayıt dönemi için taban puanlarını 21 Temmuz2014 tarihinde okullarında velilerin görebileceği şekilde ilan edecek ve Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği’ne bildireceklerdir.

      Sil
  54. merhaba bir lisenin almanca bölümünü yazmayı düşünüyorum ama önceden almanca görmedim sorun olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖZDE;
      Zorlanıp zorlanmaman göstereceğin çabaya bağlı. Ama istedikten sonra başarılmayacak bir sey yoktur

      Sil
  55. hocam puanım 475,8899
    yüzdelik 1,86
    1.atatürk fen 0,18
    2.kadıköy Anadolu 0,42
    3,hüseyin avni 0,54
    4.burak bora 0,94
    5.burak bora 1,20
    6.köy hizmetleri 1,61
    7.haydarpaşa 1,98
    8.maltepe Anadolu 2,38
    9.kadir has 2,98
    10.kartal Anadolu 3,51
    11.ahmet Keleşoğlu 3,83
    12.mustafa saffet 4,44
    13.istanbul Anadolu 4,81
    14.hayrullah kefoğlu 5,38
    sizce sıralamam nasıl 1, sıra imkansız 2 ve 3 zor 1.sırayı çıkarsammı imkansızı yazmak tercihlerimi olumsuz etkilermi saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖNÜL;
      Öncelikle 6. tercihten itibaren yerleşme şansın artıyor. 6-8 arasındaki bir tercihine yerleşeceğini düşünüyorum. 1. tercihin gelmesi imkansız. Çıkarmanı öneririm.

      Sil
  56. Hocam ben merve yüzdelik dilimim türkiye geneli 18.52 il geneli 19,57 puanım ise 383 ben en çok oğuz canpolatı istiyorum onun yüzdelik dilimi 18.87 ve kontenjanı 170 tercih listemde onun hemen altına cumhuriyet anadolu lisesini yazdım yüzdelik dilimi 20,26 sizce hangisi çıkar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERVE:
      İkisinin de çıkma ihtimali yüksek. Ama yüzde 30 a kadar 5-6 yeri daha yazmanı öneririrm

      Sil
  57. Hocam ben Hürü
    Biz tercih yaparken 6.sıraya MTSO'yu yazmışız evimize uzak olduğu için annem tercih etmiyor.Aslında o liseyi yazmayacaktık bi yanlışlık olup o liseyi söyledim dalgınlıkla :(
    Değiştirme imkanımız varmı 8 Ağustos'a kadar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HÜRÜ:
      Okul idaresi tarafından değiştirme imkanınız yok maalesef. Kılavuzda şöyle diyor:
      Tercih başvurusu 1 (bir) kez yapılacaktır. Başvuru işleminden sonra değişiklik yapılamayacaktır.

      Sil
  58. hocam ben nurgül acaba boş kontenjanlar ne zaman belli olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NURGÜL
      Boş kontenjanlar pazaretesiye kadar belli olur.

      Sil
    2. hocam ben yine nurgül hocam bugün boş kontenjanlara baktım önce 49 sonra 50 sonra ise 60 gözüktü zaten toplam kontenjan 120 kişi bu doğru mu (osmaniye tobb fen lisesi)?

      Sil
    3. NURGÜL:
      E-okulda kaç kontenjanın boş olduğunu görebileceksin

      Sil
  59. hocam ben merve davutpaşa anadolu lisesini kazandım yüzdelik dilimim 18,52 nasıl olsu anlamadım nakil istesem oğuz canpolat anadolu lisesine girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERVE;
      Oğuz canpolat lisesinin kontenjan durumunu görmek gerekir

      Sil
    2. peki hocam bildiğiniz kadarıyla davutpaşa anadolu lisesi nasıl bir okul

      Sil
    3. MERVE;
      Biraz araştırdığım kadarıyla köklü bir lise. Üniversite kazandırma durumu da fena sayılmaz. Şu Linkten kazananların listesine bakabilirsin
      http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/10/160368/dosyalar/2014_07/26054251_2014niversitekazananlarlistesi.pdf

      Sil
  60. 1,86 yüzdelik dilimi ile 2,58 lik okula girdim tahminlerimizi aşan bir sıralama sizce 1,98 lik Haydarpaşa Anadolu mu yoksa 1,61 lik köy hizmetlerimi nakil istemeliyim yani tercihimizin bir üstünden mi başlamak gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖNÜL:
      Nakillerde puna şartı yok. İstediğin her liseyi kontenjanı olması şartıyla tercih edebilirsin

      Sil
  61. hocam 360 puanım var %30 dilim hüsnü mehmet özyeyğin anadolu lisesine girebilirmiyim [istanbul] 2016 acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ABDULLAH:
      Hüsnü özyeğin yüzde 17 ile almış. İhtimal çok düşük

      Sil

Yorum Gönder

1.SORU VE YORUMLARA MUTLAKA ADINIZI YAZINIZ.
2.SORULAR ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.
3.GMAİL HESABI OLANLAR YORUMU YAZDIKTAN SONRA ALTTAKİ BENİ BİLGİLENDİRİ TIKLARSANIZ SORULARA VERDİĞİMİZ CEVAPLAR MAİL ADRESİNİZE GELECEKTİR
4.KÜFÜR VE ŞİDDET İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?