Lise Tercihi Yaparken Yüzdelik Dilimin Ne Kadar Yukarısı veya Aşağısını Yazmalıyız?

SORU: 24 Haziran 2014 00:28
Merhaba Hocam Ben Oğuzhan benim puanım 442.555 geçen sene 407 ve 2012'de 448 ile alan liseye yerleşebilirmyim yüzdelik dilimi 6.45 hocam lütfen yardım edin. Bİrde hocam diyelim yüzdelik dilimimiz 6 biz bu dilimle 5.5 falan tercih edebilrmiyiz yani tutarmı ihtimal çokmu.

OĞUZHAN;
Yerleşme ihtimalinin olduğunu düşünüyorum. Yüzdelik dilimin kaç olursa olsun istediğin yüzdelik dilimdeki bir liseyi tercih etme hakkın var. Dediğin gibi yüzdelik dilimin 6 ise istersen yüzdelik dilimi 1 olan bir liseyi bile tercih edebilirsin. Ancak yüzdelik dilimi 1 olan bir yerin gelme olaslığı zayıf. Tavsiyemiz tercihlerin örneğin 3-5 tanesini yüzde 5'e kadaki yerler, 5-6 tanesini 5-6 olan yerler için, geri kalanını 6 ve üzerindeki liseler için yazabilirsin.

Yorumlar

  1. HOCAM HAYIRLI RAMAZANLAR BEN KIRIKKALEDEN NİSA TEOG PUANIM 418 ASLINDA SORUM İLK TERCİHİME ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİNİ YAZSAM MI YOKSA KESİN OLARAK GELEN Bİ ANADOLU LİSESİNİ Mİ YAZSAM KAFAM ÇOK KARIŞIK ŞİMDİDEN SAĞOLUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NİSA;
      Teşekkürler Nisa. Öncelikle Anadolu öğretmen liseleri fen ya da sosyal lisesi haline gelecekler. Bundan sonra Anadolu öğretmen lisesi olmayacak. Puanının yettiği iyi bir Anadolu Lisesi yazabilirsin.

      Sil
  2. Hocam ben nisa fenden balıklı soru iptalmi edildi

    YanıtlaSil
  3. Hocam ben emincan il yüzdelik dilimim 1,60 yep puanım 480 adman menderes anadolu 1,18 miş girebilirmiyim . Birde tercihlerimi hangi yüzdelik dilim aralıklarında yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNCAN;
      Yerleşme ihtimalin var. Bu yıl tercihlerimizi hazırlarken dışarıda kalmamak için yapmalıyız. Bu yüzden biraz geniş tıtmak gerekir. Tercih aralığın 0,5-7-8 rası olabilir

      Sil
  4. hocam puanım 423 yüzdelik dilimim 9 istanbul dedekorkut anadolu lilesine gime ihtimalimvarmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PETEK;
      Dede korkut anadolu lisesi 4,27 ile almış. Yerleşme ihtimalin çok düşük

      Sil
  5. Hocam merhaba ben Şeyma yüzdelik dilimim 24 tercihlerimi ne kadar yüzdelik aralığında yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEYMA;
      Yüzde 15 ten başlayabilirin. Yoğun olarak 20-30 arasını yazarsın

      Sil
  6. merhaba ben bengisu diğer sorumda adımı yazmayı unutmuşum. yüzdelik dilimim 0,41 istediğim lisenin yüzdelik dilimi 0,14 acaba girebilir miyim? en azından yedeklerden?
    not: lise istanbul kabataş erkek ve çok isteyen var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENGİSU
      Senin de dediğin gibi çok yoğun talebin olduğu kabataşa girmek kolay değil. Yine de şansını deneyebilirsin

      Sil
    2. Hocam lise 1 ler okula 1 hafta önce mi başlayacak

      Sil
    3. EDA;
      40 ilde 1 hafta önce başlayacak

      Sil
  7. Hocam benim il yüzdeliğim %6 Türkiye yuzdeliğim ise %6,6 istediğim liseler Karatay Konya toki Anadolu lisesi ve Osman Nuri Hekimoğlu Anadolu lisesi hocam sizce girebilir miyim :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BORA;
      Osman Nuri Hekimoğlu 3,76 Karatay Konya toki Anadolu lisesi 5,79 İLE ALMIŞ. Karatay için çok düşük Osman nuri olabilir

      Sil
    2. Yani hocam Toki'ye girme olasılığım fazla hekimoğluna belki girebilirim öylemi? Benim danıştığım çoğu dershane tokiden üstünün umudun olmadığını soylemişlerdi

      Sil
    3. BORA;
      İstediğin 2 lise de sana göre daha yüksek. TOKİ İÇİN DAHA ŞANSLISIN

      Sil
  8. Hayirli ramazanlar .Merhaba hocam ben melisa. insallah yardim edersiniz.Tercih doneminde ne yapacagimi bilmiyorum. Yep Puanım 465,6032 . Turkiye yuzdelik dilimde %4,79 . Mugla anadolu %8 ile aliyor ama ben koycegiz fen istiyordum . Koycegiz fen %2,79 ile aliyor. Aradaki farkdan dolayi korkuyorum . Tercihlerimi nasil yapmaliyim.( koycegiz 468 ile anadolu ise 412 ile aliyor. )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MELİSA:
      Geçen yıl özel liseler için kayıtlar lise yerleştirme sonuçlarından sonra yapıldığı için nakiller sonucunda devlet liselerinde kontenjanlar bolaşldı. Ancak MEB İLK YERLEŞTİRMELERE GÖRE PUANLARI AÇIKLADI. Bu yıl ise özel okullara kayıtlar önceden yapıldığı için geçen yıla göre yüzdelik dilimler düşecektir.Dolayısyla fen lisesine de yerleşebilirsin.

      Sil

Yorum Gönder

1.SORU VE YORUMLARA MUTLAKA ADINIZI YAZINIZ.
2.SORULAR ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.
3.GMAİL HESABI OLANLAR YORUMU YAZDIKTAN SONRA ALTTAKİ BENİ BİLGİLENDİRİ TIKLARSANIZ SORULARA VERDİĞİMİZ CEVAPLAR MAİL ADRESİNİZE GELECEKTİR
4.KÜFÜR VE ŞİDDET İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?