Fen Lisesi mi Özel Okul mu Tercih Edilmelidir?

Liselere yerleştirme sistemi bu eğitim öğretim yılı ile birlikte değişmiş oldu. Daha önceki yıllarda LGS, OKS, SBS gibi isimlerde sınavlar yapılarak liselere yerleştirmeler yapıldı. Bu eğitim öğretim yılında uygulanan sistemin adı TEOG. TEOG aslında yazılı sınavlara ve özellikle merkezi yazılı sınavlardaki başarıya bağlı olan bir sistem. Ancak bu sistemde yıl sonu başarı puanları, dolayısıyla her türlü ders, her türlü not çok önemli.
Bu sistem üniversite giriş sistemi olarak da benimsenmesi gündemde. 1-2 yıl içinde uygulamaya geçileceğini tahmin ediyorum. Yani şu an 8.sınıf olan lise tercihi yapacak olan öğrencilerimizi etkileyeceği garanti gibi…
Tam bu noktada lise tercihleri daha bir önem kazanıyor. Tercih döneminde bilgilendirme yazılarımızın devam edeceğini hatırlatarak, velilerimizin ısrarla sorduğu, “özel okul mu fen lisesi mi?” sorusuna cevap vermek istiyorum.
ÖZEL OKUL MU? FEN LİSESİ Mİ?
Aslında soru şu, iyi bir devlet okulu mu yoksa özel okul mu? Bu soruya net cevap vererek kimseyi yanıltmak istememekle birlikte fikirlerime değer veren siz okuyucularımla fikirlerimi paylaşmak isterim.
özel okul mu fen lisesi miÖncelikle TEOG sistemi üniversiteye giriş yöntemi olarak belirlenirse her notun çok büyük önemi olacak. Yüz binlerce adayın üniversite giriş sınavlarında ter döktüğü düşünülürse en önemsiz görülen dersin en önemsiz görülen bir notu bile çok büyük öneme sahip olacak. Bu noktada yıl sonu başarı puanlarının yüksek olması için özel okul tercihi ön plana çıkabilir. Ancak özel okul tercihinde bulunurken de %100 – %90 eğitim bursu kazanmış olmaya bakmaktan çok başarıları ön plana çıkan özel okul tercih edilmelidir. Çünkü notlar ne kadar yüksek olursa olsun, merkezi yazılı sınavlarda öğrencilerimizin başarılı olabilmesi için eğitim-öğretim faaliyetleri açısından başarı önemlidir.
Fen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Anadolu Lisesi yani devlet okullarında, yıl sonu başarı puanlarını yüksek tutmak öğretmen ya da okuldan çok öğrencinin elindedir. Yani başarı açısından yüksek kaliteli bir devlet okuluna gidip hem merkezi yazılı sınavlarda, hem de yıl sonu başarı puanlarını öğrenciler yüksek tutabilir.
Umarım herkesin gönlüne göre olur her şey…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?