2014-2015 TEOG Sınav Tarihleri Belli Oldu


Ortaokulların 8'inci sınıflara Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında düzenlenen ortak sınav tarihleri belli oldu. İlk dönem sınavının kasım, ikinci dönem sınavının ise nisan ayının son haftasında yapılması planlanıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ortaokulların 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında ilki kasım, ikincisi nisan ayının son haftasında yapılması planlanan merkezi sınavlarda öğretmenlerin yıllık ders planı uygulamalarında dikkate almaları gereken ders çizelgeleri yayımlandı.

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Emin Karip imzasıyla illere gönderilen yazıda, ortaokulların 8'inci sınıflarında 2014-2015 eğitim öğretim yılında Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ile din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinden, bir dönemde iki sınav yapılan derslerin ilk sınavı, bir dönemde üç sınav yapılanların ise ikinci sınavının ortak uygulanacağı bildirildi.
Yeni eğitim öğretim yılında TEOG kapsamında ilk dönem sınavlarının kasım ayının, ikinci dönem sınavının ise 2015 yılı nisan ayının son haftasında yapılmasının planlandığının belirtildiği yazıda, kesin tarihlerin ise MEB tarafından hazırlanacak kılavuzda düzenleneceği aktarıldı.
Merkezi sistem ortak sınavların yapılacağı tarihe kadar öğretim programlarının işlenişinde Türkiye genelinde birlik sağlamak amacıyla 2014-2015 eğitim öğretim yılına mahsus olmak üzere, çalışma takvimine göre ünite, öğrenme alanı, konu ve kazanımların dağılımını gösteren çizelgelerin hazırlandığı ve "http:ttkb.meb.gov.tr" adresinde yayımlandığı duyuruldu. Yazıda, "Merkezi sistem ortak sınavların sınavlarda kapsam birlikteliğinin sağlanması açısından öğretmenlerin yıllık ders planı uygulamalarında bu çizelgelerin dikkate alınması önem arz etmektedir" ifadesine yer verildi.
Yazıda, birinci dönem yapılacak sınavlarda sorulacak soruların eğitim öğretim yılı başından, sınav tarihine kadar yapılan ders konularını, ikinci dönem sınavlarının ise eğitim öğretim yılı başından itibaren sınav tarihine kadar yapılan ders konularını içereceği açıklandı.
Sınavların yapılış tarihi itibariyle çalışma takviminde belirtildiği şekilde ünite, öğrenme alanı, konu ve kazanımların süresi içinde işlenmesi ve öğrencilerin eksikliklerinin kalmaması için okul yönetimlerinin ve öğretmenlerin gerekli tedbirleri alması istendi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?