TEOG Fen, İnkılap ve Yabancı Dil Sınavları Kolaydı

Ortaokul 8’inci sınıflarda okuyan 1 milyon 167 bin 854 öğrencinin katılımının öngörüldüğü TEOG ortak sınavları tamamlandı. 27-28 Nisan’da yapılan sınavlarda öğrenciler ilk gün Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi oturumlarına katıldı. İkinci gün ise fen ve teknoloji, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil derslerinden sınavlar yapıldı. Uzmanlar, fen bilgisi sorularının müfredata uygun olduğunu belirtirken, inkılap tarihi ve Atatürkçülük testinin ağırlıklı olarak yoruma dayandığını söylediler. İngilizce’de ise okuduğunu anlamaya yönelik soruların ağırlıklı olduğunu belirttiler.

Fen ve Teknoloji: Sorular incelendiğinde, 8’inci sınıf fen bilgisi kazanımları ile örtüştüğü görüldü. Hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinden bir, basınç ünitesinden bir, ses ünitesinden üç, maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinden dört, maddenin halleri ve ısı ünitesinden yedi, canlılar ve enerji ünitesinden dört soru sorulmuş. Sınavda bilgi ve bilgiyi yorumlama gücünü ölçen, deney ve grafik yorumlama soruları ön planda. A kitapçığında ki 13, 15, 18 ve 20’nci soruların ayırt ediciliği yüksek. Soruların dili açık, net, anlaşılır ve sorular öğrenci seviyesine uygun. Çalışan ve bilgi eksiği olmayan öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav oldu.

İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük: İkinci merkezi ortak sınav TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük soruları incelendiğinde içeriğin ağırlıklı olarak okuma, anlama ve yorumlama becerilerini ölçmeye yönelik olduğu görülüyor. Ayrıca dikkat de ölçüyor. Tüm sorular MEB müfredatına uygun, ağırlıklı ikinci dönemin dördüncü ünitesinden (Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar) çıkmış.  A kitapçığında 1 ve 16’ncı sorular eleyici düzeyde. A kitapçığında 14’üncü soru dikkat gerektirenler arasında yer alıyor.

İngilizce (Yabancı Dil): İkinci dönem merkezi ortak sınavı İngilizce soruları, Milli Eğitim müfredatına ve kazanımlara uygun. Sorular müfredata göre ağırlıklı olarak 1, 3, 6, 7 ve 8’nci ünitelerden  hazırlanmış. 3 görsel, 1 adet grafik, 1 adet sıralama, 7 adet okuduğunu anlama, 8 adet karşılıklı konuşma sorusu vardı.  Okuduğunu anlama soruları ağırlıktaydı, resim yorumlamaya dayalı soru, bir önceki TEOG sınavı ile kıyaslandığında daha fazla sorulmuştu. Sorular dilbilgisi yapılarını anlama ve uygulama düzeyinde değil, daha çok okuduğunu anlama ve doğru çıkarım yapma becerisini ölçüyordu. Her sorunun anlaşılabilen bir bağlam içerisinde ve genellikle soru-cevap şeklinde düzenlenmesi soru kalitesinin yüksekliğini ortaya koyuyor. Paragraf soruları çok açık ve anlaşılır düzeyde. Sorular arasında olumsuzluk ifade edenlerin hiç olmaması, sıralama ve grafik sorularının da sadece 1’er adet olması dikkat çekiyor. Sınavı hakkındaki genel değerlendirmemiz, müfredat dışına çıkılmamış ve birinci dönem İngilizce TEOG sınavına göre daha basit olduğu yönünde.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?